Nasazení logistického vláčku: V Nemocnici České Budějovice jsme upravili finesy pro zapojení do tažné soupravy za tahač.
Zapojení transportních kontejnerů (tzv. fines) do vláčku
Finesy prošly rekonstrukcí – nově mají oje pro tažení ve vláčku
Krátká video ukázka – tažení fines pomocí tahače Movexx
Tahače Movexx mají různé využití…
Když se na nás obrátil pan Radek Marcín, vedoucí oddělení zdravotnické techniky Nemocnice České Budějovice a.s. s dotazem, zda bychom uměli vyřešit požadavek na zapojení transportních kontejnerů, tzv. fines za tahač, aby bylo možné vytvořit tažnou soupravu o 2 – 3 finesách, nemohli jsme hned odpovědět „bez problému, to půjde“. A proč se v Nemocnici České Budějovice rozhodli pro toto řešení?
„Finesy se používají pro transport operačních nástrojů ze sálů na centrální sterilizaci a zpět“, vysvětluje Radek Marcín a dodává: „Stávající finesy byly dosud přepravovány/tlačeny ručně. Po dokončení rekonstrukce a výstavby centrálních operačních sálů se nám zvýšil počet přepravovaných nástrojů a prodloužily se přepravní trasy. Takže bylo nutné zefektivnit a usnadnit práci personálu z centrální sterilizace.“
Samotný tahač problém nebyl, protože máme k dispozici širokou řadu elektrických tahačů i pro nestandardní aplikace. Věděli jsme, že v první řadě musíme konstrukčně vyřešit úpravu fines pro jejich zapojení do tažné soupravy (vláčku). Pro laika na první pohled jednoduché řešení – navaříme dopředu oj a dozadu čep. Protože se zabýváme tažnými soupravami a propojováním do logistického vláčku již řadu let, věděli jsme, že musíme prověřit mnohem více otázek, aby byla tažná souprava funkční a bezpečná.
Finesy v nemocnicích jsou dodávány v zásadě pro ruční manipulaci. Museli jsme si být jisti, že konstrukce finesy umožní instalaci sklopné oje a tažného čepu, a to jak z hlediska možnosti jejich umístění na finesu, tak z hlediska pevnosti a stability, a to i po zapojení do tažné soupravy (vláčku). Vše jsme si ověřili jak na místě, tak konzultací s výrobcem fines.
„Naším požadavkem bylo, aby úprava fines pro zapojení do „vláčku“ zachovala jejich stávající vlastnosti, tzn. provedení muselo být z nerezu, aby finesy splňovaly přísné hygienické předpisy a daly se mýt v automatických myčkách. Úpravě se nevyhnul ani podvozek. Dvě otočná kolečka musela být nahrazena kolečky fixními, aby byla zajištěna stabilita celé soupravy“, upřesňuje Radek Marcín.
Následovala výroba 3 ks prototypů. Po zapojení za tahač Movexx RR1000-S proběhl testovací provoz úspěšně. Souprava byla stabilní, plně funkční a bylo rozhodnuto o realizaci projektu.
Požadavky týkající se elektrického tahače zmiňuje Radek Marcín z Nemocnice České Budějovice: „Na tahač jsme měli specifické požadavky na váhu, z důvodu nosnosti stropů budov a transportních výtahů. Dále pak na jeho velikost. Tahač s finesami se pohybuje ve vnitřních prostorách budov nemocnice, které nebyly původně určeny pro pohyb elektrických tahačů. Příslušenství bylo vybráno i s ohledem na bezpečnost pacientů a personálu – výstražný maják, bezpečnostní bodové modré světlo, akustický signál při couvání aj. Pro snazší obsluhu jsme volili bezúdržbové lithiové baterie s nástěnnou nabíječkou a jednoduchou výměnou pro zajištění vícesměnného provozu.“
Veškeré informace o tahačích Movexx najdete na stránce Elektrické tahače a manipulátory Movexx.
Autor článku: Ing. Karel Šprojcar, člen představenstva v JK Logistika a.s.
Zapojení transportních kontejnerů (tzv. fines) do vláčku
Když se na nás obrátil pan Radek Marcín, vedoucí oddělení zdravotnické techniky Nemocnice České Budějovice a.s. s dotazem, zda bychom uměli vyřešit požadavek na zapojení transportních kontejnerů, tzv. fines za tahač, aby bylo možné vytvořit tažnou soupravu o 2 – 3 finesách, nemohli jsme hned odpovědět „bez problému, to půjde“. A proč se v Nemocnici České Budějovice rozhodli pro toto řešení?
„Finesy se používají pro transport operačních nástrojů ze sálů na centrální sterilizaci a zpět“, vysvětluje Radek Marcín a dodává: „Stávající finesy byly dosud přepravovány/tlačeny ručně. Po dokončení rekonstrukce a výstavby centrálních operačních sálů se nám zvýšil počet přepravovaných nástrojů a prodloužily se přepravní trasy. Takže bylo nutné zefektivnit a usnadnit práci personálu z centrální sterilizace.“
Finesy prošly rekonstrukcí – nově mají oje pro tažení ve vláčku
Samotný tahač problém nebyl, protože máme k dispozici širokou řadu elektrických tahačů i pro nestandardní aplikace. Věděli jsme, že v první řadě musíme konstrukčně vyřešit úpravu fines pro jejich zapojení do tažné soupravy (vláčku). Pro laika na první pohled jednoduché řešení – navaříme dopředu oj a dozadu čep. Protože se zabýváme tažnými soupravami a propojováním do logistického vláčku již řadu let, věděli jsme, že musíme prověřit mnohem více otázek, aby byla tažná souprava funkční a bezpečná.
Finesy v nemocnicích jsou dodávány v zásadě pro ruční manipulaci. Museli jsme si být jisti, že konstrukce finesy umožní instalaci sklopné oje a tažného čepu, a to jak z hlediska možnosti jejich umístění na finesu, tak z hlediska pevnosti a stability, a to i po zapojení do tažné soupravy (vláčku). Vše jsme si ověřili jak na místě, tak konzultací s výrobcem fines.
„Naším požadavkem bylo, aby úprava fines pro zapojení do „vláčku“ zachovala jejich stávající vlastnosti, tzn. provedení muselo být z nerezu, aby finesy splňovaly přísné hygienické předpisy a daly se mýt v automatických myčkách. Úpravě se nevyhnul ani podvozek. Dvě otočná kolečka musela být nahrazena kolečky fixními, aby byla zajištěna stabilita celé soupravy“, upřesňuje Radek Marcín.
Krátká video ukázka – tažení fines pomocí tahače Movexx
Následovala výroba 3 ks prototypů. Po zapojení za tahač Movexx RR1000-S proběhl testovací provoz úspěšně. Souprava byla stabilní, plně funkční a bylo rozhodnuto o realizaci projektu.
Požadavky týkající se elektrického tahače zmiňuje Radek Marcín z Nemocnice České Budějovice: „Na tahač jsme měli specifické požadavky na váhu, z důvodu nosnosti stropů budov a transportních výtahů. Dále pak na jeho velikost. Tahač s finesami se pohybuje ve vnitřních prostorách budov nemocnice, které nebyly původně určeny pro pohyb elektrických tahačů. Příslušenství bylo vybráno i s ohledem na bezpečnost pacientů a personálu – výstražný maják, bezpečnostní bodové modré světlo, akustický signál při couvání aj. Pro snazší obsluhu jsme volili bezúdržbové lithiové baterie s nástěnnou nabíječkou a jednoduchou výměnou pro zajištění vícesměnného provozu.“
Veškeré informace o tahačích Movexx najdete na stránce Elektrické tahače a manipulátory Movexx.
Autor článku: Ing. Karel Šprojcar
člen představenstva v JK Logistika a.s.
Tahače Movexx mají různé využití…