Nasazení logistického vláčku: V Nemocnici České Budějovice jsme upravili finesy pro zapojení do tažné soupravy za tahač.

Čtvrtek 14.11.2024, 12:25

logisticky vlacek v nemocnici ceske budejovice manipulace fines tahac

Zapojení transportních kontejnerů (tzv. fines) do vláčku

uprava fines pro taznou soupravu tahace

Finesy prošly rekonstrukcí – nově mají oje pro tažení ve vláčku

Krátká video ukázka – tažení fines pomocí tahače Movexx

akce elektricke tahace movexx popup

Tahače Movexx mají různé využití…

Když se na nás obrátil pan Radek Marcín, vedoucí oddělení zdravotnické techniky Nemocnice České Budějovice a.s. s dotazem, zda bychom uměli vyřešit požadavek na zapojení transportních kontejnerů, tzv. fines za tahač, aby bylo možné vytvořit tažnou soupravu o 2 – 3 finesách, nemohli jsme hned odpovědět „bez problému, to půjde“. A proč se v Nemocnici České Budějovice rozhodli pro toto řešení?

„Finesy se používají pro transport operačních nástrojů ze sálů na centrální sterilizaci a zpět“, vysvětluje Radek Marcín a dodává: „Stávající finesy byly dosud přepravovány/tlačeny ručně. Po dokončení rekonstrukce a výstavby centrálních operačních sálů se nám zvýšil počet přepravovaných nástrojů a prodloužily se přepravní trasy. Takže bylo nutné zefektivnit a usnadnit práci personálu z centrální sterilizace.“

Samotný tahač problém nebyl, protože máme k dispozici širokou řadu elektrických tahačů i pro nestandardní aplikace. Věděli jsme, že v první řadě musíme konstrukčně vyřešit úpravu fines pro jejich zapojení do tažné soupravy (vláčku). Pro laika na první pohled jednoduché řešení – navaříme dopředu oj a dozadu čep. Protože se zabýváme tažnými soupravami a propojováním do logistického vláčku již řadu let, věděli jsme, že musíme prověřit mnohem více otázek, aby byla tažná souprava funkční a bezpečná.

Finesy v nemocnicích jsou dodávány v zásadě pro ruční manipulaci. Museli jsme si být jisti, že konstrukce finesy umožní instalaci sklopné oje a tažného čepu, a to jak z hlediska možnosti jejich umístění na finesu, tak z hlediska pevnosti a stability, a to i po zapojení do tažné soupravy (vláčku). Vše jsme si ověřili jak na místě, tak konzultací s výrobcem fines.

„Naším požadavkem bylo, aby úprava fines pro zapojení do „vláčku“ zachovala jejich stávající vlastnosti, tzn. provedení muselo být z nerezu, aby finesy splňovaly přísné hygienické předpisy a daly se mýt v automatických myčkách. Úpravě se nevyhnul ani podvozek. Dvě otočná kolečka musela být nahrazena kolečky fixními, aby byla zajištěna stabilita celé soupravy“, upřesňuje Radek Marcín.

Následovala výroba 3 ks prototypů. Po zapojení za tahač Movexx RR1000-S proběhl testovací provoz úspěšně. Souprava byla stabilní, plně funkční a bylo rozhodnuto o realizaci projektu.

Požadavky týkající se elektrického tahače zmiňuje Radek Marcín z Nemocnice České Budějovice: „Na tahač jsme měli specifické požadavky na váhu, z důvodu nosnosti stropů budov a transportních výtahů. Dále pak na jeho velikost. Tahač s finesami se pohybuje ve vnitřních prostorách budov nemocnice, které nebyly původně určeny pro pohyb elektrických tahačů. Příslušenství bylo vybráno i s ohledem na bezpečnost pacientů a personálu – výstražný maják, bezpečnostní bodové modré světlo, akustický signál při couvání aj. Pro snazší obsluhu jsme volili bezúdržbové lithiové baterie s nástěnnou nabíječkou a jednoduchou výměnou pro zajištění vícesměnného provozu.“

Veškeré informace o tahačích Movexx najdete na stránce Elektrické tahače a manipulátory Movexx. 

Autor článku: Ing. Karel Šprojcar, člen představenstva v JK Logistika a.s.

logisticky vlacek v nemocnici ceske budejovice manipulace fines tahac

Zapojení transportních kontejnerů (tzv. fines) do vláčku

Když se na nás obrátil pan Radek Marcín, vedoucí oddělení zdravotnické techniky Nemocnice České Budějovice a.s. s dotazem, zda bychom uměli vyřešit požadavek na zapojení transportních kontejnerů, tzv. fines za tahač, aby bylo možné vytvořit tažnou soupravu o 2 – 3 finesách, nemohli jsme hned odpovědět „bez problému, to půjde“. A proč se v Nemocnici České Budějovice rozhodli pro toto řešení?

„Finesy se používají pro transport operačních nástrojů ze sálů na centrální sterilizaci a zpět“, vysvětluje Radek Marcín a dodává: „Stávající finesy byly dosud přepravovány/tlačeny ručně. Po dokončení rekonstrukce a výstavby centrálních operačních sálů se nám zvýšil počet přepravovaných nástrojů a prodloužily se přepravní trasy. Takže bylo nutné zefektivnit a usnadnit práci personálu z centrální sterilizace.“

uprava fines pro taznou soupravu tahace

Finesy prošly rekonstrukcí – nově mají oje pro tažení ve vláčku

Samotný tahač problém nebyl, protože máme k dispozici širokou řadu elektrických tahačů i pro nestandardní aplikace. Věděli jsme, že v první řadě musíme konstrukčně vyřešit úpravu fines pro jejich zapojení do tažné soupravy (vláčku). Pro laika na první pohled jednoduché řešení – navaříme dopředu oj a dozadu čep. Protože se zabýváme tažnými soupravami a propojováním do logistického vláčku již řadu let, věděli jsme, že musíme prověřit mnohem více otázek, aby byla tažná souprava funkční a bezpečná.

Finesy v nemocnicích jsou dodávány v zásadě pro ruční manipulaci. Museli jsme si být jisti, že konstrukce finesy umožní instalaci sklopné oje a tažného čepu, a to jak z hlediska možnosti jejich umístění na finesu, tak z hlediska pevnosti a stability, a to i po zapojení do tažné soupravy (vláčku). Vše jsme si ověřili jak na místě, tak konzultací s výrobcem fines.

„Naším požadavkem bylo, aby úprava fines pro zapojení do „vláčku“ zachovala jejich stávající vlastnosti, tzn. provedení muselo být z nerezu, aby finesy splňovaly přísné hygienické předpisy a daly se mýt v automatických myčkách. Úpravě se nevyhnul ani podvozek. Dvě otočná kolečka musela být nahrazena kolečky fixními, aby byla zajištěna stabilita celé soupravy“, upřesňuje Radek Marcín.

Krátká video ukázka – tažení fines pomocí tahače Movexx

Následovala výroba 3 ks prototypů. Po zapojení za tahač Movexx RR1000-S proběhl testovací provoz úspěšně. Souprava byla stabilní, plně funkční a bylo rozhodnuto o realizaci projektu.

Požadavky týkající se elektrického tahače zmiňuje Radek Marcín z Nemocnice České Budějovice: „Na tahač jsme měli specifické požadavky na váhu, z důvodu nosnosti stropů budov a transportních výtahů. Dále pak na jeho velikost. Tahač s finesami se pohybuje ve vnitřních prostorách budov nemocnice, které nebyly původně určeny pro pohyb elektrických tahačů. Příslušenství bylo vybráno i s ohledem na bezpečnost pacientů a personálu – výstražný maják, bezpečnostní bodové modré světlo, akustický signál při couvání aj. Pro snazší obsluhu jsme volili bezúdržbové lithiové baterie s nástěnnou nabíječkou a jednoduchou výměnou pro zajištění vícesměnného provozu.“

Veškeré informace o tahačích Movexx najdete na stránce Elektrické tahače a manipulátory Movexx. 

Autor článku: Ing. Karel Šprojcar
člen představenstva v JK Logistika a.s.

akce elektricke tahace movexx popup

Tahače Movexx mají různé využití…